lördag 26 januari 2013

Bowling är inte min grej! Tydligen...

Igår var det då dax för lite personalfest och kanske inte så liten... Vi var båda avdelningarna från 2:an. Tyvärr är det inte tillräckligt stort för att vi kunde äta och bowla samtidigt, utan det var uppdelat i två större grupper och sedan givetvis i flera mindre lag då vi bowlade.
Jag tillhörde gruppen som började med att bowla för att sedan äta. Första gick i rännan, andra gick i rännan... tredje for det några käglor, sen rännan... Ja, så fortsatte det, MEN kan tillägga att jag faktiskt fick en strike och några spare. Mycket varierande blev det. Vid ett tillfälle gjorde jag en klassiker. Där står jag redo, tog mitt grepp, höll klotet stadigt i vänsterhanden, siktade och förde högerarmen bakåt. DUNS!! Och där for mitt klot. Till ett annat lag längst bort... En kollega utbrast förvånat: "Anna, är det där du??" Haha! Ja det kan man kanske säga att det var. Vilka skrattsalvor det blev! Tur man kan roa nån i alla fall ;-)

Märkte efter den där lilla incidenten att min hand förlorat i stort sett all kraft och då var vi bara i mitten på andra serien. Dessutom var vi 4 i vårt lag vilket gjorde att jag ändå fick rätt långa pauser. Det hjälpte inte... Under natten har jag haft riktigt ont i kroppen och jag förstår väl att det här inte var den bästa idén. Men så skoj!! Som jag har skrattat, hejat och mått allmänt gott. Det väger ändå upp det onda rätt bra.
Maten? Den var supergod. Fläksfilé i en god sås, potatisgratäng, en fräsch sallad och en supergod hemmagjord aioli som jag ska prova göra. Underbart! Måste erkänn att det var tur Niclas jobbade och jag körde. Hade jag druckit alkohol igår hade jag haft ännu mer ont. Tyvärr har ju alkohol den verkan, jag märker inte då kroppen säger stop.

Nu är det bara och hoppas andra avdelningen vill ha revansch för vi vann ju!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar