måndag 7 januari 2013

Jaaa... vilken rubrik passar?

Milou blir så glad då jag stiger upp! Skulle kunna tro att han skulle kunna vifta sig ur sin päls. Underbara hund! Jag blir full av glädje och lycka då jag ser på honom. Han på minner ju en del om min allra första hund, Casper. Kanske är det därför jag på nåt sätt känner ett starkt band till Milou? Eller så är det för att han är som han är. Och mycket omtyckt av alla runtomkring han.

Idag är jag ledig och det känns mycket ok! Har jobbat hela helgen och sedan blir det jobb 4 dagar innan en ledig helg. Är lite tungt dem här gångerna med 7 dagar jobb av 8... Mest tungt är det för att jag försöker hinna så fruktat mycket på den lediga dagen. Som idag har jag hunnit planera att gå långpromenad med hundarna, borsta av dem och klippa klor på Smoke (kanske Milou också, ska se), dammsuga och skura golven, rengöra soffan, städa lillans rum, göra en god middag, handla nödvändigheter... Tvivlar på att jag kommer hinna göra allt, eller orka allt. Så det blir en prioritering och där kommer nog hundarna och handlingen först.
Ska dock börja dagen med att göra mig själv "klar". Typ på med kläder och dricka en kopp thé. Kanske man skulle se ett avsnitt på serien jag följer också? Kan ju vara trevligt då jag dricker min kopp thé.

Tjingeling på er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar