torsdag 31 januari 2013

En torsdagmorgon

Torsdag morgon och veckan lider mot sitt slut, men för mig typ till en början. Är ledig idag med och för första gången på länge vaknade jag och hade inte lika ont. En skön känsla! Vet inte om det är så att jag bara har haft mer ont, eller om sängen inte längre passar mig? Jag hoppas på det första eftersom säng och madrasser inte är så gamla...
Har en liten flicka som gör sig klar för skolan. Tittar på henne och förundras över hur stor hon blivit. 9 år fyller hon till våren, är förjäkla lång och närmare en tonåring än ett barn. Fast hon är barn. Tänker mer på hennes beteende då jag tänker tonåring. Morgontrött, ifrågasätter typ allt, argumenterar för en drös onödiga saker som hon ändå inte får sin vilja igenom på. Men fortfarande en liten flicka som gärna vill kramas, leka och fantisera så som bara barn kan.

Själv sitter jag i soffan, dricker en kopp med gott thé, lyssnar lite på barnprogrammet på tv som tjohalia ser på. Njuter av morgonens lugn och harmoni.

(bild lånad från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar