söndag 6 januari 2013

Fullt ös nästan medveteslös

Jaaa.. det är väl så det känns lite grann kan jag meddela. Har jobbat fredag kväll, lördag dag och så kväll idag då. Med andra ord, en s.k "långhelg". Var en del att göra på jobbet och med det menar jag mycket spring, mycket att hjälpa med och tiden har rusat fram. Vilket i och för sig är bra.
Igår hämtade jag hem söta Milou (nej, inte ny hund utan lånehund för några dagar) och det har inte alls vart nå problematiskt! Det som var lite tungt var att min bonusson fyllde 18 år i fredags och hade fest igår. Jajamen. Man kan verkligen kalla det för fest! Ca 30 ungdomar i varierande ålder, massor av surr och skratt, samt väldigt hög dunkande musik. Jackor och skor överallt i hallen och ni som varit här vet ju att våran hall eg. inte är så mycket till hall.
Gick en promenad på en timma med hundarna och sen bestämde jag att vi (jag och vovvarna) skulle ta vår tillflykt till sovrummet med stängd dörr. Så det blev och jag mös ner i sängen med coca cola, gosaker och serier på laptopen. Jag gick ut bland ungdomarna med ca 40 - 60 minuters mellanrum för att "kolla läget", se till att alla skötte sig, att det inte var nå bråk och att det mesta av våra inventarier i huset var helt. Strax efter 01 var det 3 + Sebbe kvar som surrade och städade undan. Jag hade ju röjt en gång innan och hjälpte till med att röja, torka bord och bänk. Strax före 02 var alla borta och förhoppningsvis hemma och dryga halvtimmen senare kom Niclas hem. Då var det som bortstädat och han slapp se kaoset som tidigare rått här hemma.
Hade ju lite svårt att sova då jag vid det tillfället var grymt övertrött. Vaken 21 timmar, jobbat och hållt reda på ungdomar gjorde ju sitt till så att säga...
I det stora hela skötte dem sig väldigt bra och jag är glad över det! Kan tycka att dessa ungdomar gott och väl kan se sig själva som föredöme för många, även vi som är äldre/vuxna. Inge bråk och inga elakheter på hela kvällen. Gott humör hade nog alla och med leenden i sina ansikten var dem både artiga och visade respekt mot mig. Vilket jag ibland kan sakna bland många människor i dagens samhälle. Och det gäller människor generellt, oavsett ålder.

Nåja. Nu är jag så trött att jag faktiskt känner mig nästintill medvetslös. Men det kanske man inte kan känna..? Hm..  Ska få nåt att äta av min älskade karl och sen blir det nog sussa för min del. Kanske orkar man göra nåt imorgon.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar