torsdag 10 januari 2013

En gnutta trött, eller...?

Kom hem strax före halv 4 igår och diskade undan. Sen satte jag mig i soffan med datorn innan jag tänkte göra nå middag. Tog inte många minuter förrän jag la mig i soffan. Å däckade. Vaknade två timmar senare och bestämde mig för att göra lite middag, men det visade sig att Niclas skulle fara iväg för att gå igenom ena bilen. Såå...det blidde mat från Sunes efter det. Mums! Det behövde jag.
Som tur var fick vi besök i går kväll, så då kunde jag inte sova, men dem stannade ju inte så länge...Vid 23 slog Niclas på en film. 5 minuter in i filmen sov jag. Hårt tydligen. För klockan var då närmare halv 2 då jag kvickna till och tyckte att sängen nästa vore en bra idé.

Halv 10 klev jag upp idag. Mmm... Så där ja. Sammanlagt sovit ca 11,12 timmar sen jag kom hem igår. Vet ni vad det värsta är? Hade det inte varit för att jag får så himla ont i ryggen av att ligga ner så länge, så hade jag förmodligen sovit än. Inte ett dugg utvilad känner jag mig och det är rätt tragiskt om man tänker efter.
Blir en lugn f.m fram till starten på jobbet, men tänker gå en promenad med hundarna. En lång en ni vet. Så skönt det kommer bli. Lyssna på lite ljudbok, gå efter skoterspåret och bara njuta av att få leva. För det är viktigt tycker jag: njuta av att man lever!


(bild lånad från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar