torsdag 17 januari 2013

Tänkte bara meddela att det är rätt kallt ute...

Näää! Inte är det bara det inte, för alla vet om att graderna stiger neråt (här) och närmar sig -30. Kul? Nä inte alls. Hade tänkt att gå en långpromenad med jycken idag. Ändrade mig då jag kom hem från jobbet av nån anledning. Dessutom vill inte han heller vara ute längre stunder.
Idag har det vart en sån där dag då typ det mesta gått galet på nåt vis. Larmet på telefonen gick igång, jag stängde av det och tydligen beslutade min sömndruckna hjärna att slå upp ögonen 06.12. En halvtimma innan jobbstart. Skyndade mig, men bestämde att ändå ta det lite lugnt för dagen blir ju så tokig om man börjar med stress och jäkt. Eller hur?
Det första som hände var att tandkrämen verkligen ville komma ut den här gången och det blev väl en si så där 4 gånger mer än vad jag brukar ta. Mums. Mascaran fortsatte, eller mitt sätt att kleta på det. (bokstavligen!) Och vet ni vad? Starta bilen var spännande. Eftersom sotaren kom hit idag hade vi stängt av brännaren igår kväll och körde på elpatronen vilket i sin tur gör att så lite som möjligt bör gå samtidigt. Det har en tendens att gå en massa säkringar då. Så jag tyckte så fräckt att nog startar bilen. Det gjorde min silverpärla efter ca 10 prövningar. Sen var den så seg, så trög och ja, till och med spaken till vindrutetorkarna gick så segt att jag hade rätt stora problem att stänga av den...
Väl på jobbet fortsatte den här s.k stressfria dagen med att glömma tider (så där lite smått viktiga sådana), förlägga saker (trodde där ett tag att jag skulle förlägga mig själv...) och tappa saker. Som tur är så har jag inte gjort illa nån, jag har inte gett fel mediciner och allt gick väl. Men gissa hur jag har känt mig idag? Trots att jag vägrade stressa (bara skynda lite) i morse!

Är då ledig en dag nu och ända till e.m på lördag då jag går på en jobbhelg. Ska spendera dagen imorgon med nåt (vet inte vad än) och så ska jag nog umgås med underbara Therese! Blir mycket trevligt att träffa henne och surra lite (euhm... eller lite vet jag ju inte..)
Kan försöka hoppas på mildare väder så att en promenad går att utföras utan att lungorna fryser till is. Känner att jag behöver röra på mig lite.

Nä. Under filten, mysa lite och vänta på att klockan ska närma sig 19.30 då lillan ska hämtas från friidrotten. Fan. Tror det är kallt inne också för mina tår börjar närma sig istappsstadiet.
Tjingeling på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar