måndag 7 januari 2013

En riktigt vintrig och kall långpromenad

Den första delen av min planering idag är gjord.... Klätt mig och druckit en stor kopp med thé medan jag kollat ett avsnitt på en serie. Sen mina kära vänner har jag gått en väldigt lång och kall promenad på en och en halv timma. Skönt! Passade på att ta lite bilder på de busiga vovvarna. Lätt var det inte då dem hela tiden skuttade, busade och sprang :-) Kan säga att snygga Milou (border collien som jag lånar) är en härlig hund med mycket bus i sig! Han ställde svansen högt och öronen rätt ut från huvudet och så satta han av i en väldig fart. Haha! Det är sådant där som ger mig energi och får mig att känna glädje över att få leva ett liv med hundar.
Det slog mig att jag saknar att ha en hund som är arbetsvillig, fylld av en lugn energi med bus i blicken och en stor portion "will-to-please". Men idag fick jag åter igen känna lyckan av att få vara med om det <3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar