tisdag 15 januari 2013

Full av liv en tisdagmorgon...!

... eller så kanske inte. Känner mig mörbultad, överkörd och sen har samma backa över mig för att fastställa att jag ligger där jag ligger. Men så hittade jag en bortglömd vrå av min kropp där en gnutta styrka fanns kvar, slet bort kudden från ansiktet och på nåt sätt lyckades sätta mig upp på sängkanten. Dagens första bedrift - check!
Stel av överkörningen lyckades jag knyckla ihop det som återstod till en sittande gestalt på toalettstolen. Nödvändigt ont då blåsan kändes minimal. Värre blev det då jag skulle ställa mig upp. Benen vinglade likt papperslappar i snöstorm. Med en överkropp tung som bly lyckades ändå papperslapparna och jag ta mig upp till övervåningen. Dagens väckning - check!
Ålade ner för trappen, gnuggade sömnen ur ögonen och med babianarmarna slängde trötta frun i huset ihop en enkelt frukost till det än mer trötta barnet. Fixa föda - check!
Få iväg barnet till skolan blir desto lättare. Gjort klart allt för dagen redan igår, vilket är tur! Så barnet får klä sig själv, ta sin väska och ge sin pigga och euhm... klarvakna mamma en kram innan hon far. Tror det blir en "check" där med.

God morgon!


(lånad bild från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar