fredag 4 januari 2013

Ett sånt där inlägg som inte kräver rubrik

Om jag överlever denna helg kommer jag hoppa och skutta på måndag, det lovar jag nästan. Jobb idag, lördag och söndag, m.a.o hela helgen lång! Fortfarande snuvig, men mycket bättre då hostan i stort försvunnit, knappt täppt i näsan mer och halsen gör inte ont. Däremot har jag en fruktansvärt irriterande huvudvärk och det går inte sätta fingret på vad för sort huvudvärk det är heller... Känns som en blandning av spänningshuvudvärk, huvudvärk relaterat till bihålorna och migrän. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det egentligen.

Igår, för att tala om bananer, städade jag upp sovrummet ordentligt med renbäddning och allt. Gjorde tekakor också, som blev riktigt goda! Fick bra betyg av alla i familjen varav Sebbe tyckte vi kunde ha dem där varje dag. Inte illa va? Har bestämt att försöka baka lite mer matbröd av olika de sorter istället för att köpa. Inte för pengarnas del, utan för att slippa alla konstiga ämnen som är i dem man köper. Lite mer hälsosamt kan 2013 gott och väl bli. Efter bakningen blev det promenad med jycken och sedan en lång,varm dusch. Kan säga att jag somnade gott i den renbäddade sängen efter det.

Idag fyller äldste bonussonen, Sebbe år. Hela 18 år blir han!! Håller på med körkortet gör han också och då har vi våran alldeles egna privatchaffis. Blir bra det. Och så vet jag att på andra sidan byn fyller en liten (eg rätt stor) kille 8 år idag. Hipp, hipp hurra för båda dem två idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar