onsdag 31 oktober 2012

Funderar på om det skulle vara värt det....

Det här med att få människor att må bra, att få en annan människa att få känna avslappning för en stund och bara vara, är nåt jag alltid har tyckt mycket om. Kanske valde jag rätt yrke ändå? En del anser jag är en liten sadist som gillar att stickas med nålar och ta en massa blod. Kan väl stämma lite grann ;-P Men det primära, som jag tycker om, är att lyssna på andra, bry mig om och försöka se till att det blir bättre, eller så pass bra som situationen kan erbjuda.

En gång i tiden hade jag tankar på att öppna eget. Allt från att vara privat sköterska med rådgivning/samtal/hälsovägledning till att starta ett privat äldreboende, gå vidare med psyikatrin och bli samtalasterapeut. Läsa vidare inom hälsa och jobba med den biten. Och så gick jag och blev massör bara för att och funderade på att vidareutbilda mig där och jobba heltid med massage av olika slag. Jag har till och med funderat på att försöka få nåt av detta att gå ihop med att ta med djur i det hela, framförallt hundar. Drömmen vore ju att kunna arbeta med trasiga människor tillsammans med djur av olika de slag. Dock är detta svårt... dyrt och kräver massor av vidareutbildning, samt en massa ork som jag inte har.

Men då jag masserar, vare sig det är lite lätt på arbetskollegans axlar, eller ordentligt hemma på massagebänken, känner jag att det ger nåt. Verkligen. Så ibland funderar jag lite. Dagdrömmer om man så vill. Tänk, bara tänk om det gick? Nåt av det där.

(bild lånad från google)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar