måndag 22 oktober 2012

Nacken knäcktes av polisen...

Snubblar över denna artikel på på FB där en vän lagt upp länken. Handlar om en man som omhändertagits av polisen och efter lite väl mycket övervåld så visar det sig dagen efter att hans nacke gått sönder. Nu behöver dem operera för att stabilisera den, annars risk för förlamning. I artikeln säger polisens presstalesman att uppgifterna som denna man lämnat inte stämmer överens med vad deras poliser säger. Men kan ju givetvis inte kommentera det. Självklart. Frågan är, vem har rätt i varför han omhändertogs? Det står även att denna mans son filmade gripandet i trapphuset. Varför lägger man inte ut den filmen? Den skulle väl ändå vittna om en del?
Här är länken...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15646074.ab

Personligen har jag inget emot polisen som yrke, som ordningsmän, som enhet så... Men det finns rötägg i varje yrkesgrupp och jag måste erkänna att jag tror dem i dagsläget är rätt många inom just polisyrket. Det har hänt på tok för mycket på sistone för att jag ska tycka att polisyrket som en samlad enhet är ok. Tyvärr drar jag hela kåren över samma kant. Är det sådant här man lär ut? Är det så här man ska bete sig mot vanliga människor? Visst, det kan ju ha vart befogat, vad vet jag som inte var där. Men ändå. Tänk på allt som stått (förvisso i en skvallertidning som aftonbladet, men ändå..), hund som skjuts mitt framför ögonen på ägaren, två till hundar som skjuts med vad var det? 20 skott va? Och så det här... Säkert finns det så mycket mer som hänt som jag inte kommer på just nu, men jag tror ni förstår min poäng.
Jag kan inte påstå att jag är imponerad över polisens arbete.













(bild lånad av aftonbladet.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar