fredag 26 oktober 2012

Är lamslående trött

... och därav inga speciella inlägg idag. Orkar inte tänka, orkar knappt vara... Jag vet att jag klagar nu, men måste bara få skriva av mig :-( Det gör så ont i kroppen... båda armarna och händerna domnar mest hela tiden. Kraften är borta. Ryggen är nästintill kaputt. Väntar mest för att den ska gå sönder helt. Och så vet jag att sjukskriva mig är ingen idé. Det gynnar ingen, det kostar och ställer mina arbetskamrater på pottkanten! Nä. Det är mest bara att rycka upp sig och fara å göra det jag ska fastän det känns som att jag mestadels bara vill gråta... Försöker trösta mig med att det finns de som har det värre. Det finns de som mår sämre, har en sämre kropp och sjukdomar som inte går att bota. I värsta fall dödliga. Men jag är en arbetsför kvinna med många järn i elden, så när det blir så här är det grymt jobbigt!
Ibland önskar jag att jag kunde ta hand om mig bättre än vad jag gör. Flera gånger skulle jag behöva vara sjukskriven ett tag för att senare orka mer, men fan ta kroppen! Hela tiden motarbetar jag den, sliter och gör mitt bästa. För vem? Det kommer skada mig i det långa loppet...

Nåja. För att detta inte ska bli hela vägen igenom negativt så vet jag ju att detta går över så småningom! Allt eftersom kommer det här att avta och kroppen kommer vilja göra som min hjärna. De blir samspelta igen. Så nu klistrar jag på ett leende (det blir äkta efter ett tag!), äter frukost, tar en lugn promenad och så hopp i väg på jobbet!
Önskar alla en toppendag!
Tjingeling



1 kommentar:

  1. Vad menar du med att du klagar?! Du berättar ju bara hur Du känner... Det är ju bara normalt att bägaren rinner över ibland.
    Hoppas att du får en bra dag trots allt.
    Stora kramar kusin <3

    SvaraRadera