fredag 19 oktober 2012

Lite ändringar skadar inte!

Hade stora planer på att storstäda och så innan jag skulle hämta lillan idag. Planer på att göra det fint, se till att hela huset skulle lukta gott. Så sitter jag och ser på "efter 10" på fyran, fastnar lite i det och kommer på att varför städa? Jag vet ju hur det blir då alla kommer hem, saker bärs in och upp, hit och dit. Skorna slängs av i hallen, hatthyllan fylls av kläder och helt plötsligt är det så mycket liv och energi i huset! Underbart!
Men det här med att städa innan är grymt överskattat. Det är ju inte så att det hålls rent och fint. Men å andra sidan, är man fem personer + en stor jycke ska det väl synas också?
Mitt i min tanke på att skippa städningen ringer min kära vän Bia och undrar vad jag ska fylla denna dagen med. Städningen är ett minne blott!

Så jag hämtade lillan, hem och sedan hämtat hem Niclas från verkstan. Blidde kortdag för honom <3 Så nu är vi snart alla, fattas två...

Förresten, måste ju få visa vad Bia gav mig i födelsedagspresent. Hon är ju underbar! Hit kommer hon, går ur bilen och plockar ut... En coop konsum kasse..? Eh... Men det visade sig att pappret till paketet var fint, men utan nåt att fästa det med går det mindre bra ;-D


Snygga va? Och passar sååå bra i sovrummet! Glad blev jag, det kan jag lova! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar