måndag 15 oktober 2012

Arbetsveckan inledd

.... med snö och slask för Niclas. Fy också... Jag vill verkligen inte ha hit snön för jag fasar för ytterligare en vinter med skottning, skrapa rutor, igenfrusna bildörrar och en ständigt blöt hall. Visst, det är skoj med snö ibland, men allt det runtomkring som snön innebär gör mig lite nedstämd.
Nåja. Här är det snöfritt iaf. Åtminstone för nån dag. Eftersom jag hade en lite smått slö karl igår så bytte han inte till vinterdäck åt mig så jag har frågat brorsan. Nu får jag hjälp imorgon kväll att byta och det kan vara bra det. Såg på vädret att det ska bli kallgrader och snö nu senare i veckan. Och då är det mindre skoj att köra till jobbet tidigt på morgon. För det är oftast då det är isigt.  Lite smått komiskt eg. Det var likadant förra året! Brorsan hjälpte mig på med vinterdäcken eftersom Niclas var på annan ort och jobbade. Haha!

Jobbar en del den här veckan men avslutar med långhelg, ledig fredag, lördag och söndag! Ska försöka få tummen ur och baka lite så det finns nå gott till helgen att bjuda på. Men jag lovar inget! Ingen idé eftersom jag aldrig vet om jag orkar...
Nu ska jag göra mig klar för dagens jobb som startar 14.00. Sen är det ett dagpass imorgon, kvällspass på onsdag och så ett dagpass på torsdag.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar