tisdag 23 oktober 2012

HIttade en lista :-)

Hittade denna hos Åsa och snodde den! Rakt av! ... Nä. Inte svaren då, men själva frågorna :-P
1. Hur gammal är du om fem år? 23 + moms. Alltid! ;-)
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Arbetskollegor, student och familjen utom Niclas som inte hunnit hem än. 
3. Hur lång är du? 176 cm över havet.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? hm... Alltså jag kommer inte ihåg. Haha! Nä men nu vet jag, tecknade Herkules. Har ju Felicia hemma. 
5. Vem ringde du senast? Det var nog Adde.
6. Vem ringde dig senast? Det var nog Niclas.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Jå"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på humör. Är det någon som är lika surrsugen som jag kan vara så givetvis ringa. Men är det bara nåt litet så duger sms väldigt bra!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sedan 1986.
10. När såg du senast din mamma? Oj... datum vet jag inte, men det var nog under 2010, slutet av sommaren kanske. 
11. Vilken ögonfärg har du? Blå. 
12. När vaknade du i dag? 05.55
13. Vilken är din favoritjulsång? Beror på vem som sjunger, men jag gillar många: gläns över sjö och strand, nu tändas tusen juleljus, tipp tapp (tomtenissarna) ... 
14. Vilken är din favoritplats? I soffan och helst liggandes i Niclas famn <3
15. Vilken plats föredrar du minst? Ja... alltså jag vet inte... Våran källare?? Haha! :-P
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Antagligen kvar här.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Bränder, typ att huset skulle brinna. 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Kan inte säga exakt vad. Har mest nog skrattat i samtal jag haft med nära och kära :-)
19. Hur stor är din säng? 180 cm
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en bärbar och sen har Niclas en stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Helst utan, men måste jag använder jag väl kanske en t-shirt eller nåt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 sammanlagt, men får bara använda 2 :-p
23. Vem var din första idol? Eh... Lili och Sussie? Inte fasen vet jag! Haha! Kommer inte ihåg. 
24. Väggur eller klocka på armen? Väggur. Men använder klockan på mobilen mest.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Absolut barfota!
26. Är du social? Då jag känner för det.
27. Vilken är din favoritglass? Har ingen favorit för tillfället.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Hm... lite svårt att välja. Men typ en god blåbärspaj med vaniljsås? Eller varför inte en kladdkaka? Brownie? Eller en fruktsallad? Nä, det här med det som är gott har jag svårt att välja endast en :-P
29. Tycker du om kinamat? Japp
30. Tycker du om kaffe? Massor!
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? Sover mestadels på min vänstra sidan, på vänster sida i sängen.
33. Kan du spela poker? Tror jag nog. 
34. Tycker du om att mysa/kela? Klart jag gör! <3
35. Är du en beroendemänniska? Nja... det är jag nog emellanåt. 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nix.
37. Vill du ha barn? Har ett, det räcker :-)
38. Kan du några andra språk än svenska? För tillfället känns det som att jag inget kan... läste dock spanska, franska och italienska på gymnasiet utöver engelska och svenska :-)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Jo, men inte som patient, utan vid en övning.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. 
41. Vad spenderar du helst pengar på? God mat!
42. Äger du dyrbara smycken? Knappast!
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Allt möjligt... Det jag fastnar på för stunden. Kan tycka det är skoj med nån serie, eller ett matlagningsprogram, nyhetsmorgon på fyran... Är dock inte "beroende" av att se nåt. 
44. Kan du rulla med tungan? Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Niclas :-D
46. Sover du med gosedjur? Nej.
47. Vad har du för ringsignal? Har inte den blekaste.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min tröja som jag har på mig. Får inte det räknas så är det en penna på vardagsrumsbordet.
50. Flirtar du mycket? Njae...Eller ställ den frågan till Niclas. Har på känn han har ett annat! :-P
51. Kan du byta olja på bilen? Kan jag säkert om jag måste. Men har dock aldrig gjort det...
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nix.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Det var nog Hungerelden, av Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundquist.
54. Läser du någon dagstidning? Läser Piteå-tidningen på jobbet ibland. Annars är det mest nyheter på mobilen. 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte nu längre.
56. Dansar du i bilen? Hur skulle det gå till? 
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Vet ej. Kan ha vart Rix fm.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Info från dagens rond på jobbet.
59. När var du i kyrkan senast? I våras då min svärfar skulle begravas. 
60. Är du lycklig? Det kan jag nog påstå att jag är! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar