onsdag 24 oktober 2012

Kära dagboken... känner mig inte piggelin...

Kära dagboken!
Idag har jag inte gjort nånting. Eller jo, men inget på förmiddagen. Jag hade tänkt att baka mjukkakor, ta en långpromenad med jycken i solen och blåsten. Städa upp här ordentligt och kanske tvätta lite. Men så blev det inte. Vet du vad dagboken? Jag har vart lat. Mmm.. Nu erkänner jag att lathet och ren slöhet har intagit mitt väsen. Vad ska jag göra åt det? Kan jag låta hemmet "förfalla", låta golven va lite grusiga, löviga och med massa hundhår? Kan jag låta disken stå och tvätten vänta nån dag?
Men så for jag och hämtade min älskade dotter och glöden återvände till en liten pyttedel. Under eftermiddagen har jag torrmoppat golven, vattnat blommorna, gett stackars ödlan nå mat,tagit det värsta i badrummet, handlat och förberett en god middag. Men varför känns det inte bra ändå?

Nä. Min hjärna funkar dåligt idag och nån diskussion och nåt tänkvärt kommer inte ur mig. Bäst att låta bli det då anser jag. Ingen idé. Men jag lovar dig dagboken att återkomma med nåt bättre då hjärnan inte är på semester från resterande av mig!

Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar