söndag 21 oktober 2012

Trevligt avslut på helgen och veckan

Dagen började med ett lugnt på ca 10 minuter. Då vaknade min dotter, slog igång tv:n och ut skrällde en massa ljud som härrör till nåt som kallas "barntv". Det är då inte bra i alla fall, men dock populärt. Värsta programmen är ju då ändå det vi kallar för "skrik och skrän-programmen" där tecknade figurer skriker fram vartenda ord. Fy så hemskt det är... Men Felicia har gått ifrån det där rätt mycket och nu ser hon "verklighetsprogram", ni vet sådana med verkliga människor. Det är sång, musik och dans i de flesta och detta älskar hon! Och det må ju vara. Rätt skojiga ibland. Så länge det inte är 25:e gången man ser avsnittet....
Felicia har hunnit vara på kalas idag, hoppat, studsat och lekt. Niclas och Sebbe har hjälpt svärmor att vintra nere hos henne. Adde har badat med en kompis och jag har gjort det vanliga. Ni vet, städat lite, tvättat lite, storhandlat och fixat middag. Men allt slutade bra med att Anette och Magnus kom hit. Vi har fikat och surrat och present fick jag! :-D Blev nästan som ett barn på julafton. Och så kom Katta hit, så då fick sig Smoke två kompisar en stund. På tal om han... Skitrullaren! Usch va less jag är att han rullar sig i skit :-(  Mitt i middagslagningen fick jag duscha en nerskitad hund som stank riktigt urk!
Jaja. Tillbaka till kvällen. Jag och Katta satt och surrade ett par timmar efter att Anette och Magnus åkt. Mycket trevligt! Blir alltför sällan. Saknar ju kaffestunder och surr. Men många om jag ska va ärlig... Men så är det väl då man "lever sitt liv".

Den här fina ljuslyktan fick jag av Anette och Magnus :-D


















Nu måste jag bara göra om hemmet så det passar denna! ;-D

Hoppas ni alla har haft en riktigt bra helg!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar