lördag 25 februari 2012

Vart som en duracell idag och glad är jag!

Bestämde mig efter många om och men att börja ta tag i rensning och min lilla "makeover" i hemmet. Så idag har jag rensat bokhyllan, en sån där expedit/lack från Ikea med 25 fack. Nu står endast böcker och foton där. Eller nä, i de nedersta fackan står det lite av varje, men det är för att jag vill ha tillgång till det och ingenstans att ha det...hm... kallas för platsbrist! ;-)
Niclas har rensat på sitt databord och de ser riktigt fint ut. Ödlan har fått flytta till en plats på skåpet vi har i vardagsrummet. Blev så mycket bättre!
Det tog sin lilla tid det här kan jag säga... Och så storhandling på det då. Vart på kvantum, coop och willys för att få ihop till det vi behövde. Pizza till middag. Så gör vi då tid för middag blir väldans sen om den lagas, magarna kurrar och ropar efter mat och orken att tillaga nåt är lika med noll. Och så lite "vanligt" städ efter maten. Äntligen har jag börjat komma "iform" igen. Hostattacker får jag, men inte så att jag tappar andan, utan så där med lite rossel och harkel. Andfådd blir jag också... Men det får jag tydligen räkna med att bli en tid framöver, även efter avslutad behandling.

Så imorgon fortsätter jag min rajd i huset. Bort med fler prylar och ändra plats på dem. Vill nu bara köpa lite färg så jag kan fortsätta. Längtar!! Det blir så mycket bättre!
Nu ska jag då lugna ner hjärtat mitt genom lite gluttande på tv och mys i soffan. Pulsen har nog legat på en ca 120 hela dagen... Inte bra. Nåja. Det går över precis som allt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar