lördag 25 februari 2012

Nä men nu får dem väl ändå ge sig??

Andra stora nyheten på Aftonbladets hemsida: Sanningen om namnet.
Det är över 2 dygn sedan prinsessan föddes. Ska dem inte få lite lugn och ro nu? Få vara en liten familj (som alla andra) och bara njuta av sitt lilla barn? Utan en massa skrivet och sagt i media.
Måste säga att det var oerhört oförskämt av Herman Lindqvist att säga att namnet låter som en nattklubbsdrottning. Hm... undrar hur många nattklubbar han vart på??  Bara så där, på tal om inget....

Låg och funderade igår kväll på vad kungahuset och monarkin betyder för mig. Och jag står mitt emellan. Tycker varken bu eller bä om det. Å ena sidan så tycker jag dem bara kostar och gör ingen eg. nytta för Sverige. Å andra sidan så är dem ansiktet utåt och representerar Sverige. Fast då kommer ju tanken att det ansiktet har ju inte vart så bra på sistone, med tanke på rabalderna kring kungen... Jaja. För min del kvittar det om dem är kvar eller inte. 

Själv tänker jag ta tag i huset lite mera idag och sen får vi se vad som händer. Är det nån som är sugen på att träffas? Har en leksugen dotter också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar