torsdag 9 februari 2012

Va ska man säga?

Är fortfarande sjuk... Frossade senast tidigt i morse, men tog inte tempen. En gissning  är väl kring 38. Är den uppe på 39 hettar både läpparna och luftrören, har jag märkt.
Hostan är hemsk! De få stunder jag inte hostar njuter jag av. Tog Cocilliana igår kväll i hopp om att hostan skulle dämpas lite. Hostade så mycket att jag efter ca 2 timmar tog en till dos. Då först lugnade det ned sig och jag kunde få sova. Om det inte var för magen då... Har sån träningsvärk (pga hostan) att det känns som att musklerna mellan revbensbågarna har brustit. Kändes som när man har magkatarr av lite kraftigare karaktär med ett "sug" + att det smärtade ofantligt mycket!
Så... sömn? Inte mycket. Då smärtan i magen väl lagt sig så började hunden "leva om". Och sen efter det frossade jag.

Fy vad jag klagar... men vet ni vad? Jag vill bli frisk nu! Jag vill gå mina promenader, skratta, sova ordentligt, jobba, umgås med vänner... Är så less...
På tal om promenader. Är det nån som känner för att ta ut Smoke på en långpromenad? Han skulle verkligen behöva få komma ut och röra på sig ordentligt. Hör av dig i sådana fall!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen! Hade jag kunnat vara med Smoke och ta han på promenader så hade jag gjort det. Blir lite svårt då man jobbar e-turer (16-01) och har katter hemma :/

    Förresten, kul att du är med och tävlar om ett Sheer Cover kit :)

    Lycka till ^^

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Synd att du bor så långt borta bara, annars hade hunden fått sig en prommis. Jag har hundlängtan av bara den, men har insett att så länge jag jobbar som jag gör så skulle det bara vara grymt att skaffa en. Pigga på dig nu.
    Ylva

    SvaraRadera