söndag 12 februari 2012

Uppdatera läget

Så här är jag nu: hostar som fan och så hostar jag lite till. Har stora problem med att ta ett normalt andetag. Då gör det ont...eller tar stop... eller rosslar kraftigt i bröstet. Vilket uppmanar min lilla hjärna till att andas ytligt. Pratar jag så blir jag andfådd. Går jag för fort blir jag andfådd. Böjer jag mig ner blir jag andfådd. Ja, ni förstår poängen.
Det positiva: jag är feberfri *yeeey*! är vaken, är piggare (trots hostande nätter) och smittfri. Vilket innebär att jag faktiskt kan vara social i den mån jag orkar.

Pratade med chefen nu på eftermiddagen för att berätta hur jag mår. Skrattade mycket och då tappa jag andningen totalt.Efter en kvarts samtal tyckte hon att vi skulle sluta prata för hon hörde att jag hade svårigheter med andningen. Inte bra. Så ordern jag fick var: ringa efter sjukintyg imorgon och så andningsgymnastik. Risken är ju annars att jag drar på mig en kraftig lunginflammation också.... det vill jag gärna undvika! Så nu ska jag andas ut genom ett par sugrör x flera per dag. Imorgon ringer jag vc och hör om sjukskrivning och hur länge i sådana fall. Hoppas inte alltför länge. Men eg. beror det ju på hur fort jag blir frisk från skiten...

Så där ja. Nu önskar jag er alla en fortsatt härlig söndag! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar