onsdag 22 februari 2012

Var till vc idag..

... de tog en snabbsänka som såg alldeles bra ut. Tog tempen gjorde de åxå och den låg på 37,7. Doktorn lyssnade på lungorna och dem var väl mindre bra... Hörde "skit" på båda lungorna och desto mer på vänster sida. Han resonerade lite med mig och kom fram till att jag skulle behöva åtminstone en kortisonkur. Eftersom det inte lät bra på vänster lunga och tydligen betydligt värre än första gången jag for dit, så fick jag en antibiotikakur också. Doxyferm även denna gång. Han berättade att Doxyferm har ett behandlingsspann på 7-14 dagar, så det ska nog göra gott att få ytterligare 7 dagar. Och 10 dagar med kortison. Just kortison är ju bra, det vet jag ju från jobbet och de som har problem med andning och lungor.
Doktorn tyckte jag skulle vara hemma imorgon också. Får se då om jag äntligen kan vara på jobbet på fredag igen :-)
Så ser det ut för tillfället. Med andra ord: mitt tillfrisknade var inte så mycket till att bli frisk... Bakterier borta, men inflammationen kvar. Nåja. Har positiva tankar och snart är jag samma "duracellAnna" som tidigare! :-D

Tack för alla krya på hälsningar! Det värmer hjärtat mitt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar