lördag 11 februari 2012

Ljuvliga lördag

Fick hem min älskade dotter på eftermiddagen. Kan ni gissa hur lycklig jag är på en skala? Bubblar av liv, frågor och allt hon vill berätta om den vecka som varit. Tyvärr är jag liiiite smått knäckt fortfarande så jag tog inte riktigt in allt... *skäms* En kort stund efter att hon kommit hem satt vi i varsin soffa. Jag med datorn vid fötterna. Hon tittade på den och fråga om hon fick låna den. Trodde inte hon menade i 4 timmar (?!) Söt är hon då hon tittar på nåt bolibompa program med sånger som hon sjunger med i (lite falskt, men gulligt ändå) och riktigt lever sig in i texterna. Om och om och om och om igen....
Men charmigt är det!
Och så blev det melodifestivalen och vad hände då? Hon blev kär. Mmmm... I den där Ulrik. Älskade unge!

Själv har jag hostan från helvetet kvar som snålgäst. Jävla skit. Hade feber mitt på dagen, tog två piller, blev bra efter några timmar och är (än) feberfri. Dock antar jag att jag inte kan ha dessa hostattacker medans jag delar medicin, ger dem, injicerar antibiotika, kopplar dropp, pratar med patienterna och deras anhöriga. Lite oartigt kan jag tänka mig. Och högst motbjudande. Är ju en sak om man har lite förkylningshosta, men det här var inte riktigt samma sak. Har jag märkt och det ytterst motvilligt. Tror inte jag hinner tillfriskna till imorgon kväll, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar