tisdag 7 februari 2012

Blev tydligen sjuk...

I söndags efter att jag städat övervåningen la jag mig i soffan. Efter ett tag låg jag med en fleecefilt, ett täcke och värmefilten på högsta nivå. Och frös. Tog tempen efter ett tag och den visade på drygt 38 grader. Inte undra på att jag känt mig så färdig!
Söndag natt var hemsk... Frossa så mycket att jag studsade i sängen. Fy så ont det gjorde i kroppen :-(  När det lugnat ned sig gick jag upp och hämtade piller. Har ingen aning om hur mycket feber jag hade förrän på förmiddagen i går då den var 39,3... inte det minsta frisk. Natten i natt var nästan ännu värre. Drömde en massa konstiga drömmar och hur jag än gjorde försvann dem inte. Vaknade efter korta sömnintervaller, svettades och frös omvartannat och så kändes det som att jag skulle kvävas. Frågade till och med Niclas om det var kvavt i sovrummet. Det var det tydligen inte... Tog tempen vid 3 inatt och då var den 39,8. Kanske inte så konstigt att jag kände som jag gjorde. Steg upp för en timma sen och kände mig relativt pigg ändå. 38,2. Hahaha! Men i jämförelse med inatt är jag pigg, absolut.
Har jag likadant imorgon får jag nog lov att fortsätta vara sjuk resten av veckan. Inte för att jag vill, men blir man totalt slut av att dricka blåbärssoppa, tror jag inte jag orkar jobba...

Nåja. Jag önskar er alla andra en riktigt härligt dag! Det ser så otroligt vackert ut ute och jag avundas er som orkar gå ut. Kram på er alla underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar