söndag 26 februari 2012

Massa plast, kex och ost

Dagen idag har väl varit som alla andra söndagar, som jag är lediga förståss. Har städat lite, men väldigt lite, vattnat blommorna och renbäddat sängen. Lillgumsan min är fortfarande inte riktigt kry, så hon får stanna hemma imorgon och vila upp sig. Var ändå något piggare idag än igår. Frågade mig i eftermiddag om hon kunde leka med en kompis, men det går ju inte... Och så säger hon lite förstrött "... det är väl ingen idé att fråga för svaret blir väl nej..." Självklart frågade jag vad det var och så säger hon " jag är ju sjuk, men kan jag snäääälla få gå ut en sväng?"  Gullungen min! Givetvis fick hon gå ut en stund. Lite friskluft gör bara gott!

Sen så har jag vart på plastparty. Handlade lite och var illa piskad att ringa hem och prata med Niclas först... Det är han som har pengarna den här månaden. Men han tyckte det var vettigt och i mitten av mars har vi våra grejer. Och för er med fantasi utan dess like,  det var tupperware ;-)
Efter att jag anlänt till hemmet har jag hunnit göra fruktsallad (lillans önskemål) och så har vi ätit en massa ost och kex. Mumma! Så nu är magen stor och bullig. Säkert gasig också... Hehe...Ska strax isäng för imorgon är det jobbet som gäller. Som jag längtar!

Sussa gott nu allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar