lördag 11 februari 2012

Blev alldeles paff!

Har sovit relativt bra inatt... lite oroligt eftersom jag inte kan ligga i vissa ställningar utan ett försök att hosta upp lungorna. Vaknade på morgonsidan, vid 05 och fick en ordentlig hostattack. Tog ytterligare Cocilliana och la mig för att somna efter en stund. Har sedan sovit hyfsat till typ halv 10 :-)
Kände mig riktigt pigg ändå då jag vaknade, trots hostattacken som fick ögona att tåras, bröstkorgen att smärta, magmusklerna att vrida sig.... och den vägrade släppa! Men ändå. Rätt pigg.

Och så sätter jag mig i soffan, thékoppen i högsta hugg, en macka och antibiotikan för att sedan ta tempen. 38.3. Jag som trodde jag var feberfri *suck* Undrar om det är så att jag har vant mig vid febern? Inte bra, inte bra. Men jag har då tänkt att ta hem lillan idag för ikväll, så anses jag vara smittfri från Mycoplasman iaf :-) Tre doser antibiotika och två dygn sen första intaget. Yeeeey!

Så nu blir det ytterligare tabletter så att jag piggar på mig, upp och städa klart, kanske ut på gården en sväng. Orkar inte gå promenad än, men ut på gården ska jag så jag får lite friskluft och njuta av vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar