tisdag 28 februari 2012

Ödlan verkar något förvirrad

Efter jobbet for jag på djurmagasinet för att köpa larver åt sötödlan våran, lite mat så där. Väl där kom jag på att varför inte ta tag i det där jag tänkt så länge? Städa terrariet! Han är ju liksom inte handtam så det är inte ett "lätt" projekt, trodde jag.
Så jag köpte lite ny sand och en ny "växt" för att sätta i terrariet. For hem och påbörjade mitt projekt. Först tog jag ut sakerna och sen ödlan. Japp. Tog dock inte upp han, utan använde en plastbunke som han fick ligga i under tiden. Lätt som en plätt! Tog bort all sand, rengjorde glasrutorna och sköljde av sakerna. Rent och fint. Stoppade i våran älskade lilla ödla... Och stackarn vet inte var han ska ta vägen! Han har hunnit 3-4 varv runt i terrariet, (ej rusat), försökt klättra uppför glasrutorna, stått uppför dem... Tror till och med att han nosat. Jo då, ni läste rätt. Hans näsborrar var vidgade (såg nå rött typ) och så for han lite med huvudet upp och ner, gick sakta framåt och tittade nyfiket. Skulle kunna tro han är korsning med hund! ;-)
Jag hoppas han vänjer sig snart. Tycker ärligt talat lite synd om honom för han verkar som mer eller mindre bara vilja ut därifrån....


Tittut... här kommer jag...

 Hm.. kanske det här funkar?


Tadaaaa!!!


Knatar vidare och kollar läget i nya lyan...

Ett hörn? Här? Har jag inte sett förr...


*pust, stånk, stön*... undrar om jag kommer kommer upp...? 


HJÄÄÄÄÄLP!!!! SLÄPP UT MIG!!!

Skit åh! Den gick hon inte på...


Så här blev resultatet! Betydligt finare mot för hur det tidigare var! :-D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar