söndag 24 mars 2013

Tänk va tiden går..

.. och jag låter mycket gammal! Haha... Idag så fyller min systerdotter 18 år. Hon blir myndig, kliver in i vuxenvärlden och får helt plötsligt vara med och bestämma om de som ska styra vårt land. Hon får köpa alkohol och tobak på affärerna och hon får dricka sig full på en pub. Körkortet är även det en del av vad hon nu får göra. Under dessa 18 år (måste ju betyda att jag inte är mer än.. hm... 24?) har det hänt mycket. Och med risk för att låta som en väldigt åldrig tant, jag kommer ihåg det som igår då hon var en liten bäbis och sov i min famn. Vill minnas att jag var duktig på att få henne lugn, söva henne och senare med åren då hon var en liten flicka, ja då var jag nog hennes favorit på många sätt och vis. Varje gång jag hälsade på sken hon upp som en sol och jag kunde sitta i timmar med henne på golvet. Testat gränser har hon också gjort. Hon provade skrika för allt hon var värd för att få sin vilja igenom. Gick mindre bra då jag gjorde likadant och skrek rätt ut. Har nog aldrig sett en unge bli så paff!
Ända till jag själv blev gravid och mamma så sa jag alltid att hon och hennes bror var mina guldänglar och till stor del känner jag likdant ännu. Många minnen har jag och det glädjer mig mycket att ha en plats i deras liv. Om än den blivit något mindre på "äldre dar".

Så jag hoppas nu min fina systerdotter, Jasmine, att du får en underbar dag och så ses vi senare idag.. Om ca 12 timmar skulle jag tro.

Ett stort grattis på din födelsedag önskar jag! Och jag hoppas att jag får ta del av många fler. Kram på dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar