lördag 9 mars 2013

Det där var ju inte så svårt

Bytte pass nu i veckan så jag fick två nattpass istället för en kväll och två dagar (bra byte!) och det var ju helt ok med tanke på att jag ska jobba natt under våren. (april och maj). Det mest intressanta var ju att se om jag kunde sova efter passen... Har ju inte haft lätt för att sova dagtid efter 12.
Efter första natten var det inte så lätt. Var i säng efter 08, vakna första gången vid 12 (surprice!) och funderade på att kliva upp. Men somnade om och steg upp vid 14 istället. Slumra sedan på kvällen en liten stund, men det blev aldrig nån djupsömn. Efter andra natten (igår), somnade jag då före 08 och vaknade inte förrän efter 14 då mobilen ringde. Yeeey!! En lättnad kan jag säga. Hade nog lugnt kunna sova en stund till om inte jag skulle hämta hem lilltjohalia och så.
Igår kväll/natt somande jag vid 00.30 och vaknade strax före 09 idag. Toppen! Att vända tillbaka dygnet visste jag inte skulle vara så svårt. Mest för att är det nåt jag kan, så är det att sova. Får bara hoppas det går lika smidigt då jag börjar jobba natt och dessutom har fler nätter på raken. Men det tror jag nog.
Kände mig inte lika stressad heller under natten och inte heller då jag skulle sova. Det är verkligen ett plus i kanten. Dock hade jag svinigt ont i kroppen igår, men det är klar, jag var rätt slut :-)

Idag är jag ledig, likaså i morgon och på måndag. Ska bli skönt med lite ledighet och bara få vara. Någon som är sugen på kaffe och surr? Bara höra av sig!
Ha en toppenbra lördag <3
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar