söndag 31 mars 2013

Men bete dig för f*n!! (ursäkta min halva svordom)

Vad är det med med människor och vanligt folkvett? Jag blev uppfostrad att vara trevlig och definitivt mot personer jag inte ens känner. Trevlig utan att vara falsk, trevlig i tonläge då man pratar, ge ett leende till den man möter, kanske hälsa lite artigt. Men det finns ta mig fan de som inte kan det! Otrevliga, sarkastiska och rentutav nästan elak i sin ton. Försöka sig på en diskussion utan logiska belägg, utan fakta och utan att eg. veta hur det ligger till är något jag inte tål. Och att sedan dessutom "hota" med en urbotat löjlig sak, gör mig irriterad. Nästan förbannad. Och detta av en vuxen person. Skulle fan kunna tro att hen inte fått sig ett ordentligt skjut hemmavid. Bitter. Det är ordet jag letar efter för bitterheten den dröp i stora sjok.Från hen menar jag, inte från mig ;-)

Men jag är fan inte bitter. Jag är.. Ja, jag vet inte. Irriterad? Ilsken? Förbannad? Nä. Inte det heller, utan nog mera likgiltig för tillfället. Dock har jag vart väldans irriterad! Tur känslor passerar rätt fort för min del och att mitt temperament är hett. För jag kan tända på alla cylindrar för att rätt snabbt lugna ner mig och skaka av mig sådant där. Ändå kan jag inte låta bli att häva ur mig hur patetiskt detta beteende är, så för att vara ärlig har min irritation kanske inte lagt sig än.
Men nu tänker jag vila. Ta det lugnt, skaka av mig det för jag kommer förhoppningsvis inte stöta på, eller prata med hen på ett tag. (hoppas jag!)Se lite serier, äta nå middag och mysa med min älskade karl. På tisdag är det dax för första nattpasset och fram till dess är jag ledig!

Ha en fortsatt underbar påskhelg.
Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar