måndag 11 mars 2013

Snacka går ju bra..

Fick ett påstående om att jag skrivit att "jag snackar inte skit", vilket stämmer föga överens med vad jag verkligen skrev. I förra inlägget skrev jag "en person som sällan säger nåt jag inte menar". Lite skillnad va? Visst händer det att jag ibland säger nåt jag inte menar och i argen, ibland skvallrar jag och ibland säger jag nån struntsak.
Jag har aldrig försökt få mig till nåt litet helgon och kommer så aldrig att göra heller, MEN som jag skrev i förra inlägget också, så då det gått för långt sätter jag ner foten.

Såg en intressant status idag "vem kan man lita på idag?" och det funderar jag också på. Under alla mina år med allt som sagts, upplevts och allt som hänt runtom mig har jag lärt mig två saker. 1: ha en, max två personer du pratar med om allt och kommer det ut vet du vem som sagt vad. 2: allt annat du pratar om ska du kunna stå för och inte vara "rädd" för att det kommer ut.
Två enkla s.k regler. För min del så har jag stor koll på vem jag sagt vad till. De som vet mycket behöver inte veta allt och de som tror sig veta mycket är sådant många redan vet.
Nån gång har jag säkert sagt nåt till nån som jag säkerligen får ångra en vacker dag, men vad gör det? Då vet jag samtidigt att denna person inte går att lita på.

Så ett tips till er som är därute: rannsaka er själva först innan ni ger er på en annan. Tänk efter både en och två gånger... Det kommer jag bli mer noga med.

1 kommentar: