onsdag 13 mars 2013

Omvända Skvaller Leken, kan det vara nåt?

Det finns en sida på fb som heter "Att överlista Jante" där en person vid namn Tomas Gunnarsson lägger ut lite tänkvärda texter och meningar. Eg. sådant man kan tycka är sunt förnuft och en "helt vanlig sak", men kanske är det så att vi inte inte alltid tänker till ordentligt. Vi behöver läsa och höra sådant där, påminnas dagligen för att kunna tänka om och tänka rätt. Allt vi gör startar med en tanke, en idé, en kunskap för att sedan uttryckas i ord, handlingar och beteende.

Och så läser jag detta:

Pröva att leka 
´omvända skvaller leken´. 
Se hur många bra och snälla 
saker du kan säga bakom 
någons rygg.


Så istället för att skvallra om bra saker tänker jag nu skriva bra saker om vissa utvalda personer, men utan att skriva namnen. Därav kan de som vill ta åt sig! Ok? 

Får mig att skratta, oavsett vilket humör jag ursprungligen är på
Kan jag dela mina innersta hemligheter tillsammans med
Har en humor som lockar till skratt. När som helst, var som helst och tror jag, hur som helst också!
Intelligent
Smart
Finurlig
Omtänksam
Full i kärlek
Pratglad, som jag då!
En person som får mig att tänka till, fundera, omvärdera och hjälper mig gå framåt
Fylld av ett barnasinne som många förlorar genom åren - kreativitet, energi och "det sitter inte fast".


Jag skulle nog kunna fortsätta i långa haranger och många personer i min omgivning. Jag hoppas och tror att ni vet vilka ni är! 

Min utmaning är nu: skriv i kommentarsfältet en eller flera bra saker om en eller flera personer, UTAN att ens tänka en enda tanke som inte är positiv. Det är faktiskt svårare än vad man tror... 

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar