torsdag 28 mars 2013

En blandad rubrik: jobb, träning, film... Bara välja :-)

Har två dagpass kvar innan jag går över på natten. Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera som jag har tänkt, om än jag vet att det inte händer ofta. Första tiden blir nog suverän! Jobbar först 4 nätter, sedan ledig 8 dagar, jobbar 3, ledig 2, jobbar 4, ledig 7, jobbar 3 och ledig 7 :-D Kan väl inte annat än att tycka att det låter rätt okej. Eller? Efter det blir det lite kortare ledigheter, men tror att det går an det med.

Som jag skrev tidigare är det min förhoppning att kunna träna lite försiktigt, stärka kroppen och motionera så jag orkar. Tänk om det går? Vilken lycka! Tyvärr vågar jag inte ta ut nåt i förskott då det oftast blir pannkaka av allt då... Sen till sommaren har jag gått ner till 75% och hoppas på att jag kanske får lite mer ork då med. Kommer bara att ta ut 3 veckor semester i sommar också. Två i juni och en i augusti. Har märkt att det blir för mycket ledigt genom att ta ut alla på en gång. Känslan av att inte vilja gå tillbaka till jobbet infinner sig rätt kraftigt under sista lediga veckan... Det är väl så kanske att det är lättare att vänja sig vid ledighet, än vid att jobba.

Imorgon har jag tänkt att ta med tjohalia på bio innan det är dax för henne att åka till pappa sin för en vecka där. Vi tänker se denna film



Vad tror ni om den? Nån som sett den? Jag tror den är rätt skojig! Påminner lite om Ice Age filmerna och dem skrattar jag högt till. Humor på rätt nivå va? ;-)
Det enda som kanske "drar ner" den lite är väl att vi måste se den på svenska. Engelska versionerna är alltid bättre då vissa poänger försvinner då dem översätter.
Har sett Hotel Transylvania, typ 4 gånger både på engelska och på svenska. Superskoj! Det är en del  "blah blah blah" i den :-P

Nu blir det lunch för flickorna innan det är dax för kusinen att åka på en liten tripp med sin mor och far.
Hoppas ni alla har en mycket bra dag!
Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar