torsdag 21 mars 2013

Skillnaden är inte alltid betydelselös

Passade på att flexa ut tidigare från jobbet idag och kom hem två timmar tidigare än vad jag skulle gjort. Så skönt! Har haft ytterst lite att göra och mest trippat omkring med en inre stress för att jag inga uppgifter haft. Så kom jag ut i friska luften med strålande sol, nästan ingen blåst, dropp från taken av den starka solen och is i luften. Precis som en riktig vårvinter ska vara. Underbart! Strosade mot bilen och tänkte att en lång, uttömmande promenad med jycken väntar då jag kommer hem.
Sätter mig i bilen och börjar köra hemåt. Ju närmare jag kom desto sämre blev det. Mulet, nån form av hagel/snö som faller i små skurar och så lite smått blåsigt. Fan. Typiskt. Tänk att det kan skilja så mycket på vädret då jag har... hm... kanske 3 km fågelvägen? kanske 4? Det är inte långt i alla fall.
Hur det blir med promenaden? Ja, den tar jag nog i alla fall. Mina tankar behöver rensas och min kropp behöver röras och lungorna är i stort behov av ett friskt syreintag. Jo, jag försöker övertala mig själv. Haha! Uppenbart? Lite.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar