torsdag 21 mars 2013

Hur skulle ni ha gjort? Vad skulle ni känna?

Sitter och ser ett avsnitt av Boody of Proof där det är en kvinna som mördats. Denna kvinna har suttit inne för att ha dödat sin son och kastat han i vattnet. Dock släpps hon fri för att bevisningen (efter flera år...) inte håller. I slutet så visar det sig att det är mamman till denna kvinna som dödat hon och begravt hon levande i sandgrop.
Det här är ju lite extremt. Men om ditt/dina barn gör nåt riktigt hemskt, hur tror du att du skulle göra? Känna? Älskar man sina barn villkorslöst oavsett vad dem gör?
Alltså jag tänker så här att min dotter älskar jag villkorslöst. Skulle göra ALLT för henne. Med det menar jag att jag skulle se till att hon är frisk, har en god hälsa och lever ett bra liv. Tyvärr blir ju barnen vuxna och hur blir det då? För då ska de ju som börja bestämma själva och vi står där som åskådare och håller tummarna att det går bra. Eller?
Kan säga så här att min dotter älskar jag oavsett, men jag kanske inte alltid kommer att tycka om hennes beteende eller handlande. Det behöver ju inte betyda att jag inte älskar henne. Det här gäller alla mina familjemedlemmar.

Nä. Usch och fy för dessa tankar... Men jag kan inte låta bli att fundera på sådant här och i grund och botten är jag nog lite skraj inför framtiden och att min dotter kommer bli vuxen. Antar att det är sunt att man som förälder oroar sig lite.

Nu blir det då slötitta tv ett tag innan sängen hägrar. Sista arbetspasset imorgon för denna vecka! Ska bli skönt med två och en halv dag ledig. Förhoppningsvis blir det en eller annan dejt med en kär vän. Och så givetvis fira Jasmine, min systerdotter, på söndag :-) Haha! Märks att jag är trött... snacka om att hoppa i ämnen. Nåja. Ni kanske har överseende med det?

Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar