måndag 31 mars 2014

Ny vecka och nytta tema: VÅREN!

Ja, nu är det dags för ett tema jag kan tycka är väldigt trevligt och det är våren. Härliga årstid som jag alltid längtar efter så oerhört mycket varje vinter! Våren då all snö försvinner och växtligheten allteftersom knoppar sig upp mot solens strålar. Värmen som sakta men säkert skjuter undan vinterns kyliga atmosfär och den blåa himlen som lockar till ett leende. Underbart!
Men allt igenom underbar är inte våren.... suck.... De har ännu inte sopat gatorna här vilket innebär ett ton sand in i huset. Dagligen. Inte det minsta skoj. Eller hunden som är full i sand så han ser dammig ut och sedan släpper av sig allt på strategiska platser i huset. Överallt på golven där solen lägger sitt mycket ljusa sken.
Fast jag brukar tänka att allt det underbara överväger på alla plan det som inte är så underbart... För jag älskar ljuset och värmen! Känner hur det spritter av glädje i kroppen på mig!

Dagens fråga lyder: Fåglarna kommer tillbaka och börjar sjunga tidigt på morgonen, mysigt eller jobbigt?

Jag har aldrig tyckt det har varit jobbigt, någonsin! Inte ens då jag bodde i barndomshemmet där svalorna var precis utanför fönstret med bo och ungar och allt. Kan meddela att det kunde vara ett ordentligt tjatter på morgonen! Men det tyckte jag om.
Nu för tiden, i mitt eget hus, har vi inga svalor som lever om. Men andra fåglar kommer tillbaka och andra tjatter än just svalorna hörs. Fågelsången under våren tycker jag är ett löfte om sommaren. Om kärlek, värme, omtanke, nytt liv.
När jag jobbar natt och kommer ut på morgonen, där vid 7-tiden, då spricker mitt ansikte upp av ett stort leende då jag hör fåglarna. Bäst är det om solen strålar som aldrig förr och redan värmt bilen så pass att jag måste få ner vindrutan en gnutta.

Tycker du det är jobbigt eller mysigt? Kanske båda på en och samma gång?

(bild fr google)




Utmaningen finns här http://liie.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar