lördag 15 mars 2014

Hissar och Dissar - Att resa

Lördag och jag är ledig för en gångs skull! Helt underbart att vara ledig två helger på raken. Som vanligt är det dags att hissa och dissa veckans tema  - resor. Jag försöker få ihop 5 av varje.


Jag Hissar:

* Komma hemifrån en stund. Visserligen är jag en "hemmaperson", men ibland kan det vara skönt.

* Behöver inte bry sig om städning/matlagning/diskning/tvättning... Fast det beror ju på. Far vi med husvagnen måste vi jue.. men om man reser nånstans där man bor på hotell så slipper man :-)

* Se något annat än hemmets fyra väggar... natur, stad, andra människor. Ja, det beror ju också på var man far förstås.

* Upplevelse. (Det är nog oavsett var man än åker)

* Varmt och sol. Om man väljer en sådan resa.


Jag Dissar:

* Dyrt (oftast)

* Mycket tvätt då man kommer hem (ofast)

* Känns ibland som ett måste... med det menar jag att det är så många som reser, pratar om det och då känns det som att man är väldigt utanför bara för att man inte har råd/tid/ork eller lust.

* Måste hitta hundvakt (vi måste) Beroende på var vi far.

* Hemlängtan.




Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar