måndag 24 mars 2014

Vecka 13 har anlänt med nytt tema!

Temat för denna vecka är Nyheter. Dagens fråga lyder: Brukar du vara först att få reda på nyheter bland vänner?

När det gäller nyheter runtom i världen, som står i tidningar och visas på tv är jag väl inte föst. Antar jag. För det läser/ser man då man väljer att öppna tidningen eller slå på tv:n.
Men så finns det "nyheter" bland vänner och bekanta också, ibland kallas det för skvaller och stämmer inte alls. Ungefär som i "skvallertidningarna" där man får ta det ena och det andra med en stor nypa salt! Sådan nyheter är jag ibland först med, eller en av de första. Vissa får jag aldrig reda på (det är säkerligen väldigt många) och en del får jag väl reda på när det passar. Och ärligt talat är jag inte brydd heller för det jag gissar mig till är att de nyheter som är ämnade för mig, de hamnar hos mig förr eller senare. Om det nu inte är sådant som skrivs och sänds, för de väljer jag själv.



Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar