söndag 23 mars 2014

5 tekniska prylar som är onödiga

Dagens uppgift, att komma på 5 tekniska prylar som är onödiga... ja, det blir inte alltför lätt. Men ger det ett försök!

Utan inbördes ordning:

1. Sådana här små game boy spel som fanns mer då jag var liten. Nu är det väl nåt som heter Nintendo DS? Då alla tv-spel uppfanns och alla dataspel, ja, då tycker jag väl nästan att nyproduktion av dessa är lite smått onödiga.

2. Nu blir nog Niclas lite sur.. men dessa fiskelod för "vanligt folk"... mäta djupet och se var fisken är. Det behövdes inte förr och dem hitta fisken ändå. Varför nu? Fast jag förstår fördelen med den och tycker väl eg. inte att den är helt onödig...

3. Jag tänker lite på alla köksmaskiner som finns... en visp med bunke, en assistent, en mixerstav och en mixer o.s.v. Det är många maskiner man kanske kunde ha plockat ihop till en? Att ha plats till allt är väl inte så lätt... Och rätt onödigt. MEN, det är mycket jag skulle vilja ha ändå! Jo, en maskin jag tycker är rent av onödig. det är juicemaskinen. Åtminstone i vårt hem. Det gjordes juice för fullt här i 3 veckor och sen har den bara stått på köksbänken. Orörd.

4. Beror på hur man ser det... men surfplattor/pekplattor (och allt vad dem heter) är onödiga tycker jag. En platta som är lite som en dator och lite som en mobil... om man har en bra mobil, behöver man inte en sån.

5. Hårstyling. Ja, det finns massor av grejer på marknaden: en drös med olika locktänger, plattänger.. krustänger... Jag har en plattång och en gång i tiden hade jag en med flera delar, som är skitdålig. Men behövs verkligen ALLA dessa tänger?


Det här känns mest som petitesser. Men måste säga att det här var rätt svårt. Det beror ju helt på hur man ser det om man tycker att sakerna är onödiga! Allt det här vet jag inte om jag tycker är så onödiga, förutom game boy spelen (eller nintendo ds) för det tycker jag är bortkastade pengar. Det här är ju saker som JAG kan vara utan och inte behöver, men andra då? Det finns ju de som vill ha alla dessa köksmaskiner och tänger och surfplattor. Och varför skulle dem inte få ha det? Självklart! Det är upp till var och en vad man själv väljer att äga och ha.
Vad tycker du är onödiga tekniska prylar?


Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar