lördag 8 mars 2014

Vad jag Dissar - Mello

Brukar försöka göra 5 av varje på lördagar.. 5 hissar och 5 dissar, men den här gången tänker jag skiva vad jag dissar med melodifestivalen.

Utan inbördes ordning:

* Deltävlingarna
* För många artister och låtar (beror ju iofs på deltävlingarna)
* Ej minnesvärda programledare
* Gäller även låtarna... har en tendens att ev. bara minnas de som vunnit och är med i Eurovision
* Mellanakterna... dem är inte speciellt roliga.. inte ens försöken till att vara det. (av vad jag minns i alla fall)
* Sean Banan är med alldeles för mycket. Skulle gärna vilja slippa se och höra han....
* Tror att alla dessa deltävlingar är rätt kostsamt... så dyrt är en diss.
* Känns som att låtarna spelas och diskuteras sönder innan dem ens varit med i tävlingen (kan hända att jag är ute å cyklar här...)
* Mitt nyhetsflöde på facebook flödar över av åsikter kring detta program. Varje lördag. Less är bara förnamnet. (har slutat vara inloggad lördagar då mello visas)
* Rätt låt vinner sällan. Hur röstar vi egentligen i detta avlånga land?


Vad hissar och dissar du med Melodifestivalen?



Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar