söndag 2 mars 2014

5 störande saker som ligger framme

Idag är det sista dagen på temat "städning" och på söndagar är det 5 av någonting som gäller. Denna gången blir nog inte så svår då det finns rätt mycket jag kan störa mig på!

Utan inbördes ordning:

1. Sladdar, laddare och annat som hör datorer och mobiler till (mest jag som anv. men tycker inte om det ändå. Hehe...)
2. Kläder. Det ligger alltid kläder nånstans, förutom i hallen. På köksstolar, i soffan, i fåtöljen, på golvet i sovrummet, i badrummet. Liksom överallt där dem inte ska vara. Värst är nog att skorna aldrig hittar till skostället.
3. Vissa köksmaskiner. För tillfället är det en juicemaskin som stått framme i några månader.. och så allt annat som alltid är synligt som ex. rosten. Vi har till och med en brödmaskin stående i sovrummet. Men det här handlar ju mycket om att vi inte har plats nånstans för allt.
4. Disk. Ja, det är alltid kaffekoppar på bord, bänkar... annan disk som en panna som är odiskad...Kanske inte alltid så mycket disk och ibland bara en kaffekopp, men det står alltid något framme som är använt.
5. Niclas arbetssaker. Det kan vara lappar, ficklampor, tuschpennor, verktyg, kläder.. allt möjligt. Detta ligger på hallgolvet, på skänken i hallen, på köksbordet (!!). Ja, lite överallt. Verktyg av olika det slag ligger alltid framme, mer eller mindre. Detta handlar också om att det inte finns utrymme och det vi har ligger i källaren. Inte optimal för nåt egentligen. Dessutom är det trång mest överallt och då ids man inte lägga tillbaka det på plats... och helst inte om det ska användas dagen därpå.


Det här är bara en bråkdel av det jag stör mig på, men inte alltid. Mest då jag blir på städhumör och det har "gått för långt, eller länge". Under de senaste åren har jag verkligen lärt mig att ta några djupa andetag och helt enkelt rycka lite på axlarna. Det är så det är då vi inte bor så luftig, har lite förrådsutrymme, har en kall och fuktig källare. För att inte säga trång och låg i tak... (ett gammalt hus och med en gammal sorts källare).
Vad stör ni er på?



Utmaningen finns här http://liie.se/

1 kommentar:

  1. Köksmaskiner ja, de är inte roliga alltid. När vi flyttade köpte vi allt i högblankt svart så det skulle matcha så vi inte skulle störa oss lika mycket. Men jag stör mig ändå :p

    SvaraRadera