onsdag 26 mars 2014

Dem mest ointressanta nyheterna!

Dagens fråga: vad för slags nyheter tycker du är mest ointressant?


Det här är inte så svårt: kändisnytt. I stort sett allt som har med kändisar att göra, speciellt skvaller, är de mest totalt ointressanta nyheterna som finns! Ta bara dessa rubriker som exempel:

"Alyssa Milano är gravid med sitt andra barn!"

"Nu har Khloe Kardashian fått sin drömkropp: "Mer självsäker än någonsin!" "

"Modedrottningen Elin Kling gifter sig i sommar: "Längtar efter familj!" "

"Hetingen Taylor Lautner hade en partykväll ute med vänner!"

"George Clooney dejtar brittisk toppjurist!"


Ursäkta? Men alltså är det verkligen så många som bryr sig att det är lönsamt med sådana här rubriker och sådant här innehåll i nyhetsvärlden? Dessa är dock tagna direkt från Posh24.se där allt om kändisar publiceras. Antagligen både sanna och mindre sanna så kallade "nyheter". Ibland, men ytterst sällan kan jag bläddra i en "skvallertidning" och det är på jobbet. (och då stämmer dem inte för dem är lite smått gamla en del...) Visst kan det vara lite smått roligt att läsa om sådant här istället för krig. Det kan jag tycka ändå för det här är så meningslöst att intellektet och nog inte heller känslorna, behöver arbeta så hårt som vid tråkiga och hemska nyheter.

Men det finns andra sorters nyheter jag inte heller tycker är intressanta och det är ekonominyheterna och sporten. Sporten kan jag lyssna på med halvt öra och lite hör jag på jobbet eller bland vännerna. Ekonominyheterna är jag inte ett dugg intresserad av för tillfället och har inte en aning om hur det ser ut varken i Sverige, Norden, Europa eller världen. Det handlar mest om att jag tycker mig ha nog med att hålla reda på våran egna privatekonomi ;-)


Vilka nyheter kan du tycka är mest ointressant?



Utmaningen finns här http://liie.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar