tisdag 18 mars 2014

Att vara bland de första gällande tekniska prylar...

.... är inte något jag strävar efter. Alls. Dagens fråga lyder: Vill du vara bland det första att testa ny teknik när den kommer ut?

Kan ju säga så här att första mobilen med touchskärm skaffade jag för snart två år sedan. Fram till dess hade jag en vanlig "knapp-mobil" och det var Sony Ericsson Cybershot. Den var jag otroligt nöjd med och skulle nog kunna tänka mig att använda den än idag. Den fungerar och ligger undanstoppad, kan ju vara bra att ha som "extratelefon".
Jag tycker om min "nya" mobil som absolut inte är nån värsting, det är en Samsung Galaxy SII. Och nu snart kommer 5:an ut... hehe... inte så snabb alltså. Men den här är så bra med gott utrymme, bra kamera och ja, den fungerar. Tyvärr har jag ju upptäckt att jag är smått beroende av att kunna gå ut på nätet då jag vill, ta hyfsade bilder då jag vill och dessa appar som är så "bra att ha" och roliga. Spel-appar, skolans meny-app, Ica och Willys. Ja, det finns oändligt mycket! Till och med hyfsade tränings-appar av olika de slag. Sådant går ju inte att ha med en gammal mobil som min förra.
Så att vara först behöver jag då definitivt inte, utan nöjer mig gärna med det som finns tillgängligt och helst inte för avancerat... då blir jag frustrerad! Men det beror ju så klart på vad det är. Det här kan man se vad gäller våran tv också. Första platt-tv:n som kom in i hemmet gjorde det för ca 4-5 år sedan. För några år sen uppdaterade vi till en större, men inte har vi nån "smart-tv" inte. Och förmodligen lär vi inte skaffa nån heller. Åtminstone inte än på några år och då är väl dem "ur mode".
Eller se på våra bilar... hahaha! Ja, dem börjar nog snart bli lite smått antika.



Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar