torsdag 13 mars 2014

Ett resmål i en vecka om året under resten av mitt liv

Dagens fråga lyder: Om du bara fick välja ett resmål att besöka en vecka om året resten av livet, vilket blir det? 


Ja, det här är ju lite svårt för jag hoppas att i den här frågan ingår det inte att resa dit familj och nära vänner bor här i Sverige? För då får jag problem...
Men om jag säger att det här gäller vilket resmål som helst, utanför Sveriges gränser, då kan jag kanske välja...
Jag skulle vilja ha både stad och natur, varmt och skönt, mycket att se och mycket att uppleva, men ändå kunde njuta under den stackars veckan man är där. Hm... Min spontana tanke var Nya Zeeland för där finns det mesta. Men samtidigt tänker jag att om det bara är en vecka om året, så njae... Och restiden gör ju att det känns liiite långt. Men solkusten i Spanien kanske? Malaga? Nä. Inte det heller... tror nästan jag skulle välja typ Venedig, Florens eller Rom. Italien. Japp. Så blir det! Italien blir landet, men staden har jag svårt för att välja ;-) Fast å andra sidan....

(bild fr Google)


(bild fr Google)

..... Venedig lockar rejält...Vatten och stad i samma. Sol, arkitektur, historia, upplevelser för alla sinnen. Tänk att åka runt i en gondol under dagen. Stanna och gå på kullerstensgator, sätta sig utanför en pittoresk restaurang med ett gott vin och en god bit mat. Njuta av solnedgången, av mat och dryck, av atmosfären, av att leva. Sedan vandra runt i staden, över broarna för att till sist landa på ett mysigt hotell. Krypa ner i badkar med doftande badvatten och skum. Ett vinglas till och sedan somna mellan sköna lakan... Underbart! En vecka om året under resten av mitt liv. Ja, då skulle jag välja Venedig i Italien.





Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar