söndag 16 mars 2014

5 onödiga saker på resan

Sista dagen på den här veckan och temat är resor. Dagens fråga/rubrik lyder: 5 onödiga saker du alltid tar med på resan.
Ja, det blir ju inte så lätt då jag bara rest utomlands 2 gånger... men ska försöka lista nåt i alla fall.

Det jag vet är att det alltid blir för mycket kläder. Oavsett var jag reser så är det på tok för mycket! Varför är det så? Varför tror man att man använder mer kläder på en vecka borta än hemma?

Beroende på var: smink. Hädanefter blir det inte nå smink för jag använder så lite. Typ en kajal och mascara.

Duschgrejer, typ schampo, balsam och duschcreme. Det vore betydligt bättre om man kunde ha små flaskor som räcker den tid man ska ha. Alt. är ju att köpa på plats. Har alltid så stora flaskor hemma så det blir att ta med det och ja, onödigt stort helt enkelt.

Sockar, eller strumpor. Ja, det är sant. Jag har tagit med mig de få gånger vi vart utomlands. Dock bara ett par st ifall att. Men såååå onödigt! Det räcker med ett par att ha då man landar i kalla Sverige igen beroende på årstid.

Ja... Det blev bara 4. Sorry! Det är inte lätt det här då man inte är någon som reser så ofta. Men 4 av 5 tycker jag är mycket bra ändå ;-)
Nästa vecka är temat "teknik".  Det kommer att handla om prylar man har och inte har, om det är ok för 5-åringar att ha egna surfplattor och en hel del annat. Missa inte nästa vecka för det kommer jag nog inte ha svårt att skriva om! ;-)



Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar