tisdag 1 april 2014

Planterar du något på våren?

Veckans tema fortsätter i vårens tecken! .. Haha.. nu var jag rolig va? ;-)  Nä, men skämt å sido. Jag planterar inget på våren, utan gör det närmare sommaren, i juni och då är det årliga plantor i krukor lite varstans för att få lite färg.
Att plantera i förväg och go upp sticklingar för att sätta ut senare, det är något jag tänkt på många gånger, men inte kommit till skott (:-P) så att säga... Jag känner lite att vi skulle behöva få annat på huset gjort innan jag börjar med sådana saker eftersom jag liksom störs av att det finns saker ogjort i huset.
Förra året gjorde vi planteringslådor med morötter och jordgubbar. Det blev jättebra! Blir ju det i år också för jordgubbsplantorna är ju där dem är. Bekymret är att dem inte har varit täckta under vintern, för lite snö (trodde i min enfald att vi skulle få snö, som alla andra år), så risken är att vi måste köpa nya plantor. Tur dem inte är alltför dyra.

Hur gör du? Planterar du nåt på våren?


(bild fr google)



p.s jag kommer sluta att länka till var denna bloggutmaning finns eftersom vi har trätt in i April och nu är det väl liksom "för sent" för att länka till något som ska ge 365 inlägg och sista på nyårsafton... Dessutom verkar det som att hon som har startat upp utmaningen har lämnat den då det inte har kommit några inlägg med det innehållet på flera dagar... Jag fortsätter dock med utmaningen och hoppas du fortsätter läsa!Kommentera gärna!
Jo, jag ska bli bättre på att försöka skriva lite annat också.. Det kommer!

Lev å må alla underbara! 
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar