fredag 18 april 2014

Långfredag gör verkligen skäl för namnet

När jag klev av mitt dagpass hade jag gjort ca 53 timmar under en vecka... varav 4 nätter vilket är nog jobbigt. Men jag fixade det! För många är ju det här bagateller och är man frisk, så är det inget att vara stolt över. Så kunde jag också tänka för några år sedan.
Sov som en kratta natten till idag och det känns! Dagen är verkligen lång. Massor. För tillfället tror jag nästan att den aldrig kommer att ta slut. Har då ändå hunnit en del efter jobbat: hämtat hem tjohalia, handlat, fixat påskris, tvättat lite och varit social med brorsan.
Och idag fyller även söta Elias år! Min systerson. Hela 7 år blir han och är numera stora pojken <3 Imorgon far vi å grattar han lite och passar på att gratta syrran också, som blir hela...  hm..... ja, det behöver jag kanske inte skriva här? ;-P

Hoppas ni alla har det bra där ute i stora vida världen! Att ni myser och har en underbar påskhelg med allt vad det innebär för just er. Kanske är det att vara ledig, eller jobba? Kanske är det att göra allt som hör påsken till eller en liten resa för skojs skull? Hur som helst önskar jag er alla en riktigt Glad Påsk!





Jo, jag har slutat med bloggutmaningen. För ni som kanske undrar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar