torsdag 24 april 2014

Vår på gården

Kroppen protesterar hejvilt eftersom jag som vanligt varit lite för duktig... Vet inte om jag ska gråta eller skratta åt min dumhet, tror jag gör det senare. Är ju fullt medveten om att jag inte ska göra för mycket på en dag. Går ju på natt 1 av 3 imorgon och bör ju vara i skick för det. Om det ser ut som det gjort hittills ett tag på jobbet, lär jag ha en del att göra. Tur man är två.
Vädret har ju vart toppen idag! Ca 16 grader varmt i skuggan, nästintill vindstilla, klarblå himmel och en starkt lysande sol. Så jag bestämde mig för att göra nåt åt gården. Ni vet, kratta. Att kratta är en av "aktiviteterna" som inte gör det så bra för min kropp. Det är rätt statiskt och sliter rätt hårt. Men jag tog det lugnt och många pauser. Så nu är nästan hela gården klar. Har fått Sebbe till att hjälpa mig med resten imorgon... orkar helt enkelt inte. Men det är mycket lite kvar och det lär nog inte ta så lång tid för han. Sen har jag ju givetvis städat lite inne, handlat och lagat middag, tvättar gör jag också... Ja, som vanligt med andra ord. Glad är jag över att det äntligen är så gott som klart här ute. Nu ska det bara åkas till tippen med lite mer skrot, fönstren ska tas på utsidan och sen är det bara lite plantering kvar för att göra det sommarfint. Ja, och så fixa till i odlingslådorna förstås!Tror dock jag väntar lite med det... känns inte som att vi ännu är helt utan minusgrader än.

Har även tänkt att försöka fräscha upp bilen inom en snar framtid också.. Den är väldigt skitig! Jisses... nästan så att jag tvekar till att ta i handtagen. Haha! Då är det illa. Byta till sommardäck, dammsuga och torka bilen invändigt och sen tvätta den utvändigt blir som nästa "projekt. Men tar det efter helgen då jag jobbat klart.
Och så är det valborgsmässoafton till veckan också. Den ska spenderas här hemma tillsamman med vänner. Ska bli mysigt! Grillat till middag, en brasa, umgås och ha det trevligt. Blir bra det :-) Och de som känner för det av våra nära å kära, är mycket välkomna! Tänker ta hem tjohalia också så hon får vara med och leka med hennes kompis.

Hoppas ni alla har det bra, njuter och lever livet!
Tjingeling!



(bild fr google)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar