torsdag 1 maj 2014

Första dagen på månaden Maj

Tredje dagen ledig och är så fram till måndag kväll. Mycket härligt! Gårdagen, som var Valborg, firades här hemma med vänner, god grillad mat, surr och skratt. Precis som det ska vara. Jo, och så en stor eld här ute i vår eldstad förstås! Strax efter 01 lockade en varm och skön säng, så då var det tack och god natt. Jag var mycket sugen på kall öl igår och hade så varit i flera dagar... Är verkligen en stordrickare. Hela 1 och 1/2 öl drack jag. 33 cl.. Men det resulterade i också att jag inte är bakis dag och det är skönt med tanke på att kroppen liksom har gått i strejk. Trodde jag var på väg in i en förkylning (hoppas nästan på det fortfarande), men är nog på väg in i ett skov.. Typiskt så här på våren då man vill vara pigg och alert.

Tjohalia fyller år på tisdag, hela 10 år! Tänk va tiden går... herrejisses... När jag var i börjar på graviditeten, under hösten, var jag och en nära vän ute och gick. Under tiden där så utbrister hon: " Anna, du får inte fråga om bäbisen är söt!"  Givetvis frågade jag varför och fick till svar: "För att alla nyfödda är så fula och jag kan inte ljuga...tänk om din också är det?..."
Månaderna gick och Felicia föddes 6:e maj, en torsdag kväll. På söndag e.m kom hon och hennes dåvarande förbi på en kopp kaffe. Jag hade precis ammat Felicia och hon sov i min famn. Min vän ställde sig bakom mig och titta på henne och sa: "Alltså, hon är rätt söt ändå". Bättre komplimang kan man inte få!
Så nu är det dags att börja baka då.. behöver ju inte baka så mycket till i helgen då familjen kommer efter jag å äldsta syrran delar på det. Vi brukar slå ihop kusinernas firande för att underlätta. Sen har ju ofta flickorna var sitt kalas och Felicia blir ofta firad av Niclas familj också. Det enda som är svårt är att handla presenterna... hon är inte så "billig" längre och vill ju gärna ha sådant som kostar en hel del. Men jag ska nog finna ut nåt! Blir däremot inte förrän på måndag... jo, jag vet. I senaste laget. Hade tänkt igår men orkade inte efter allt fixande här hemma. Och idag är det röd dag. Imorgon kommer tjohalia hem redan vid 12 vilket gör att det knappast finns tid då. Jaja. Det blir nog bra ändå.

Har ni förslag på nåt gott att göra till ett barnkalas? Alltså i bakväg? Eller annat? Har ni förslag på roliga lekar för 10-åringar? Eller är det bättre att det får leka som de vill?


Nu är det dags att göra nåt här hemma tror jag.. vet ärligt talat inte om jag orkar göra nåt idag eller om jag bara ska ligga här i soffan å slöa. Kanske en promenad vore nåt? Åtminstone en liten å rask en. Äh, får se vad det blir!
Tjingeling!


(bild fr google)




1 kommentar: