fredag 30 maj 2014

Planer och icke existerande sådana

Har varit och är sjukt trött! Sover 10-11 timmar per natt och märker ingenting. Märker inte att Niclas stiger upp, att han gör nåt i köket...inget. Men idag bestämde jag mig för att tvinga upp mig själv kl 09 istället för att sova bort hela dagen. Om än jag känner nu att det inte hade spelat nån roll. Ser ut att bli betydligt sämre väder ute idag än igår och då sov jag till 12.30... hehe...
Inte heller har jag haft nån energi till att göra nåt speciellt heller. Det känns mindre roligt. Hade velat ha energi att kolla på plantor och sätta i krukor här ute. Göra det sommarfint helt enkelt! Är på tiden kan jag tycka. Får se om jag kanske får ett ryck idag. Bestämde mig innan min långa ledighet att inte planera nåt, utan ta dagen som den kommer. Gjorde det igår och på kvällen blev jag riktigt rastlös och stressad över att jag inte hade gjort nåt under dagen... Så det blev att göra middag, gå promenad med jycken, städa övervåningen (rejält!) och sen var jag nästan nöjd. Nackdelen med att inte planera nåt, är ju just att jag blir rastlös och stressad. Kan helt enkelt inte tillåta mig själv att få vara lugn och göra ingenting. Känner mig värdelös sådana gånger...
Mina tankar för idag är att faktiskt helgstäda nedervåningen och göra det fint. Imorgon ska tjohalia ha sitt kompiskalas på kvällen. Tyvärr ser det ut att regna ute imorgon och det är inte alls vad vi planerat! Kalasplanerna är att de ska få grilla. Typ korv, pinnbröd, marschmallows... och mysa vid elden. Leka och bara ha roligt. Ute. Som det ser ut nu på vädret lär det bli inomhus istället. Åh så synd! Varför ska det bli så här? Så typiskt... Nåja. Får göra det bästa av situationen helt enkelt.

Nu ska jag ta tag i mig själv och försöka få till hemmet. Hoppas ni alla har det bra, lever och mår, njuter av vardagen.
Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar